Pagarbus, atsakingas ir sveikas bendravimas internete

Posted Publikavo administratorius -> Mokyklos naujienos     Comments Komentarų nėra
Geg
31

2021-2022 mokslo metais septintų klasių mokiniai su mokytoja Stasele Riškiene ir mokiniais iš Italijos, Portugalijos, Graikijos bei Ispanijos vykdė programos „eTwinning“ projektą „Pagarbus, atsakingas ir sveikas bendravimas internete“ (angl., „RRH: Respectful Responsible Healthy online communication“).

Projekto dalyviai stebėjo savo bei draugų elgesį skaitmeninėje erdvėje, jį lygino, diskutavo apie skirtingus bei panašius įpročius ir aptarė problemas, su kuriomis susiduria bendraudami internete bei naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais. Kartu jie ieškojo sprendimų, kaip kovoti su  priklausomybe nuo mobiliųjų įrenginių (angl., nomophobia), atsisakyti skaitmeninių technologijų, kai jos nėra būtinos (ang., digital detox), kaip neignoruoti draugų ir bendraujant nesinaudoti telefonais (ang., phubbing) ir kaip apsisaugoti nuo neapykantos kalbos (ang., hate speech).

Mokiniai dalijosi savo mintimis bei įžvalgomis forume, dalyvavo apklausose bei patys jas organizavo, kūrė plakatus, žodžių debesis, internetinius pristatymus ir net fotomontažas (angl., memes). Pastaroji veikla, mokinių nuomone, buvo pati smagiausia, nes tokiu būdu jie galėjo suderinti linksmas veiklas su rimtomis ir labai aktualiomis temomis.

Projektas paskatino anglų kalbos kabinete įkurti erdvę be telefonų, kurioje pertraukų metu mokiniai bendrautų vieni su kitais ir žaistų įvairius, technologijų nereikalaujančius žaidimus, užuot naršę savo telefonuose ar žaidę mobiliuosius žaidimus. Labiausiai į šios erdvės veiklas įsitraukė aštuntų klasių mokiniai: jie patys prigalvojo įvairių žaidimų, skaitė pasakas ir net susidraugavo su Zigiu, erdvę be telefonų saugančiu katinu.

Projekto metu buvo atliktas ir veiklos tyrimas (ang., Action Research), kurio metu buvo stebimas mokinių įsitraukimas erdvėje be telefonų ir kuriamos strategijos įtraukesnio bendravimo įgūdžių lavinimui. Tyrimo rezultatai buvo pristatyti Europos Komisijos inicijuoto pilotinio kurso „Mokytojai tyrėjai: klasės veiklų tobulinimas atliekant veiklos tyrimus“ (ang., „Teachers as Researchers: Improving Classroom Practice through Action Research“) mokytojų konferencijoje „TeachMeet“.

Tikimės, projekto veiklos paskatins ir kitus atsisakyti technologijų, kai jos nėra būtinos, ir pagarbiai, atsakingai bei sveikai bendrauti internete.

Komentuokite

Naujausi įrašai

Archyvai

Komentarai